Първата седмица

Автор: Martin Mateev

С радост и вълнение съобщавам, че Nula.bg отвори врати за бизнес и фрийланс клиенти. Беше дълго приключение и сега вече бих желал да споделя нашата история и как стигнахме до тук.

Nula.BG започна като закачка за това, което заварих в българските офиси, след 15 години живот и работа в Ню Йорк. Не бях виждал от години неща като принтери, Windows XP, Internet Explorer, счетоводни софтуери под DOS и други неща, които ме връщаха обратно към 90-те.

Помня и първия път, когато се опитах да инсталирам електронен подпис на USB смарт карта и да използвам електронните услугите на НАП. След няколко часа се предадох, защото не успях да инсталирам подходящите версии на Windows, IE, JAVA, драйверите на електронния подпис, така че сайта на НАП да приема всичко това и да мога да си видя една проста справка за своя бизнес.

В този момент се замислих, че съм учил 4 години компютърни науки и въпреки всичко аз не успях в рамките на ден да използвам една сравнително елементарна онлайн услуга предоставена от наша държавна агенция. И тогава ми светна – наистина е по-бързо и лесно да си вземеш колата, да караш и паркираш до НАП и да минеш през “гише” в дирекцията!

Това, разбира се, идва на фона на услугите, с които аз съм работил в САЩ, които не се наричат “електронни услуги” а просто “услуги”, защото повечето услуги, които хората използват онлайн са “електронни” по подразбиране. Там подписването става с драсканица върху документ с мишката в браузъра, което служи за валиден електронен подпис.

Тогава разбрах, че при нас има нещо фундаментално объркано, щом визитата до гишето отнема по-малко време от електронната услуга на агенцията. Също не разбрах как това е “услуга за гражданите и бизнеса”, след като аз правя услуга на администрацията, като си губя времето да се редя на опашки за справка от база с данни, след което трябва да я занеса в друг административен офис?!

От там се роди и идеята за nula.bg – всичко в бизнеса да става за нула време. Да си използваме времето за смислени неща, да не го губим за шофиране, принтиране, гишета, подписи, печати, декларации, заявления, справки и прочие.

След няколко години труд и търпение, успяхме да реализираме мечтата ни. Благодаря на всички, които ни подкрепиха в това начинание.

България е страхотно място и ако искате да има хубави неща, трябва вие самите да ги създадете.

Повярвайте ми, възможно е!

Първата седмица

Martin Mateev

Martin is passionate about technology and innovation. He believes Bulgaria deserves an easy and secure business cloud that automates banking, accounting and tax needs for freelancers, NGOs and small businesses.

Най-добри практики за поддържане на дебит кредит регистър

06/12/2024

Най-добри практики за поддържане на дебит кредит регистър

В света на бизнес управлението поддържането на точен и добре организиран дебит кредит регистър е в основата на ефективните финансови операции.

Виж още

Ръководство за смяна на счетоводен софтуер: стъпки, съвети и решения

05/12/2024

Ръководство за смяна на счетоводен софтуер: стъпки, съвети и решения

Смяната на счетоводен софтуер може да изглежда като сложен и стресиращ процес, но с правилния подход тя може да донесе значителни ползи за вашия бизнес.

Виж още

Импорт на данни от НАП за несъответствия в дневниците по ЗДДС

02/12/2024

Импорт на данни от НАП за несъответствия в дневниците по ЗДДС

Предоставяне на информация за несъответствия в дневниците за покупките и дневниците за продажбите по ЗДДС

Виж още